Regels briefadres

Om aanspraak te kunnen maken op een briefadres bij Stichting de Daklozenvakbond gelden er regels, deze kan je hier lezen:

Wij worden gefinancierd door de gemeente Amsterdam. Om een inschrijving bij ons te kunnen verkrijgen ben je dakloos binnen de grenzen van de gemeente Amsterdam. Je slaapt bijvoorbeeld op straat, in een boot of in een tent in een buitengebied van de gemeente.

  1. Je beschikt over een geldig Nederlands persoonsdocument (zoals een ID, paspoort, rijbewijs of duurzaam verblijfsdocument) en een BSN-Nummer. Burgers van de EU-lidstaten kunnen, met toestemming van de afdeling basisinformatie gemeente Amsterdam, met een buitenlands document worden ingeschreven.
  2. Je wordt ingeschreven voor de duur van 3 maanden.
  3. Je bent gedurende de inschrijving verplicht een keer in de 2 weken langs te komen om jouw post op te halen.
  4. Als dit niet gebeurd zijn we verplicht dit te melden voor onderzoek en word je van ons adres uitgeschreven.
  5. Op ons briefadres mag geen eigen bedrijf (ook geen ZZP) ingeschreven staan. Schrijf je bedrijf elders in als je ZZP-er of eigenaar bent.
  6. Je inschrijving kan indien nodig 2 keer worden verlengd. Bij schrijnende gevallen kan de inschrijving bij hoge uitzondering langer duren. Dit kan alleen met schriftelijke toestemming van de gemeente Amsterdam afdeling basisinformatie.

Slaap je (bijvoorbeeld op de bank, logeerkamer) bij anderen, dan kan je jezelf op hun adres laten registeren voor een briefadres. Kinderen en alleenstaande vrouwen met kinderen kunnen bij HVO-Querido terecht.