Regels briefadres

Om aanspraak te kunnen maken op een briefadres bij de Daklozenvakbond gelden er regels, deze kan je hier lezen:

Je moet feitelijk dakloos zijn binnen de grenzen van de gemeente Amsterdam. Je slaapt bijvoorbeeld in een nachtopvang van HVO, Leger des Heils of de Regenboog-groep, op straat, op een bootje of in een tent in het bos.

  1. Je moet voldoen aan binding met Amsterdam. Dat betekent dat je moet kunnen bewijzen de laatst 2 jaar in Amsterdam te hebben doorgebracht. Dat kan bijvoorbeeld met een historisch uittreksel van het BRP of schriftelijke bewijzen van verblijf in de maatschappelijk opvang (o.a. Leger des Heils, HVO, Regenboog).
  2. Je moet beschikken over een geldig Nederlands persoonsdocument (zoals een ID, paspoort, rijbewijs of duurzaam verblijfsdocument) en een BSN-Nummer.
  3. Burgers van de EU-lidstaten kunnen bij uitzondering met buitenlands document worden ingeschreven met toestemming van de afdeling basisinformatie gemeente Amsterdam.
  4. Je word ingeschreven voor de duur van 3 maanden. Dat kan indien nodig nog 2 keer worden verlengd. Bij schrijnende gevallen kan de inschrijving bij hoge uitzondering langer duren. Dit kan alleen met schriftelijke toestemming van de afdeling basisinformatie.
  5. Je bent gedurende de inschrijving verplicht een keer in de 2 weken langs te komen om jouw post op te halen. Als dit niet gebeurd word je verplicht gemeld voor onderzoek en per direct uitgeschreven.
  6. Op ons briefadres mag geen eigen bedrijf (ook geen ZZP-er) ingeschreven staan. Schrijf je bedrijf elders in als je ZZP-er of eigenaar bent.

Wij kunnen geen mensen inschrijven, die vast bij vrienden/familie thuis slapen, ook kunnen wij geen alleenstaande vrouwen met kinderen inschrijven.